Studenci i Słuchacze Warszawskiej Szkoły Filmowej mogą skorzystać ze znakomitej promocji cenowej. W tym roku za akredytację na Warszawski Festiwal Filmowy zapłacicie tylko 50%. Co zrobić, aby skorzystać ze zniżki?

1. Wypełnij formularz akredytacyjny w wersji online - kliknij.

2. W polu pn. "firma" wpisz "Warszawska Szkoła Filmowa" 

3. Zapłać tylko 75 złotych za obecność na wszystkich seansach.

 


 

 

Szanowni Państwo,

Istniejący od roku 1985, Warszawski Festiwal Filmowy wszedł w roku 2009 do elitarnego grona wydarzeń, akredytowanych przez Międzynarodową Federację Stowarzyszeń Producentów Filmowych (www.fiapf.org) jako międzynarodowe konkursowe festiwale filmowe – obok festiwali takich jak Cannes, Wenecja, Berlin, Locarno, San Sebastian, Karlowe Wary, Tokio, Moskwa, Mar del Plata, Montreal, Szanghaj, Kair, Goa czy Tallin.

WFF różni się od innych festiwali programem, tak jak Warszawa różni się od innych miast. Wybierając filmy, zawsze pamiętamy o naszych widzach – o rdzennych warszawiakach, o tych, którzy w Warszawie pracują albo się uczą, oraz o tych, którzy są w naszym mieście przejazdem, na przykład tylko w czasie Festiwalu.

Staramy się, żeby nasi widzowie jak najszybciej mieli dostęp do najnowszych i najbardziej interesujących filmów, żeby mogli obserwować na bieżąco najnowsze trendy światowego kina. Widzowie WFF - zwykle jako pierwsi w Polsce - mogli kiedyś się zapoznać z amerykańskim kinem niezależnym, z kinem azjatyckim, latynoamerykańskim, irańskim, rosyjskim, rumuńskim. Zawsze istotnym elementem był czas, uchwycenie momentu największych sukcesów, wzlotu, apogeum. Chodzi nam o to, żeby pokazać film, zanim dostanie Oscara, doprowadzić do spotkania z warszawską publicznością reżysera, zanim ten zdobędzie nagrodę w Cannes. Nie gonimy za tymi, którzy już zdobyli sławę. Wspaniali reżyserzy tacy jak Michael Haneke, Cristian Mungiu, Paweł Pawlikowski, Ari Folman, Ashgar Farhadi czy Lenny Abrahamson i setki innych byli gośćmi WFF zwykle, zanim osiągnęli największe sukcesy.

Od ponad piętnastu lat rozbudowujemy część branżową WFF. Zdajemy sobie sprawę, że festiwale filmowe są częścią wielkiego mechanizmu, jakim jest światowy przemysł filmowy. Staramy się, żeby dzięki naszej pracy świat zwrócił uwagę na polskie filmy, żeby trafiały one na wielkie festiwale, żeby wchodziły do międzynarodowego obiegu dystrybucyjnego.

Zaczęliśmy skromnie, w roku 2000, od pokazów nowych polskich filmów dla niespełna tuzina zagranicznych gości. Pięć lat później zorganizowaliśmy po raz pierwszy Targi CentEast, miejsce spotkań profesjonalistów zainteresowanych filmami z Europy Wschodniej, o których The Hollywood Reporter napisał: "to impreza, na której należy być". W latach 2009-2016 wraz z naszym rosyjskim partnerem, firmą TVINDIE, zorganizowaliśmy w Warszawie i w Moskwie prezentacje filmów, które dopiero powstają i którymi chcemy zainteresować agentów sprzedaży i dystrybutorów. Podobne prezentacje zorganizowaliśmy w latach 2013-2016 na Pekińskich Targach Filmowych wraz z naszym chińskim partnerem Film Factory, w ramach naszego wspólnego przedsięwzięcia China-Eastern Europe Film Promotion Project.

W roku 2017 rozpoczynamy nowy etap współpracy z Polskim Instytutem Sztuki Filmowej, z którym przygotowujemy bogaty program wydarzeń branżowych – Warsaw Industry Days, które odbędą się w dniach 19-21 października.

Wraz z FIPRESCI organizujemy warsztaty dla młodych dziennikarzy i krytyków filmowych. Młodzi filmowcy mogą uczestniczyć w warsztatach CentEast Next. Czołowi polscy montażyści odkrywają przez warszawską publicznością tajniki swojego zawodu.

Przed nami nowe wyzwania. Jak co roku zapraszam na kolejną edycję Festiwalu, mając nadzieję, że będzie on dla Widzów wspaniałą przygodą.

Stefan Laudyn
dyrektor Warszawskiego Festiwalu Filmowego

Feedback